Isnin, 6 April 2009

15th – Sehalus sutera cina

1 . Jasmine, pelajar Form1 ku yg comel, menyatakan pada ku kalu bole dia ingin tuisyen setiap hari.


2. Alhamdulillah, buku revision Add Math untuk IQKL telah di distribute pada studentku setelah 2 bulan menunggu.


3. Rafik bersetuju untuk JV bersamaku. Aku akan mendisplinkan diriku sendiri dgn send satu lagu melalui email setiap minggu.


4. Akhirnya aku dan cikgu Zul sepakat untuk membuat profit-sharing tuition centre. Apa yang lebih menggembirakan aku tuisyen ini hanya fokus kepada Sains dan Math sahaja.

Memang impianku untuk menubuhkan Science & Math Private School.



Aku sedang menyediakan basic budget calculation untuk projek di atas.


5. Aku bejaya ketemui cara untuk mengurang serangan asma ketika berlari:- 2 puff seminit sebelum larian dimulakan.


6. Aku berjaya memperolehi Jadual Installment untuk Proton. Sedang berkira2 jua. Saga BLM, Savvy, Persona, Gen2, Waja, Perdana.
Ehm.. serasa aku lebih sukakan yang konteks sahaja.


7. Job March 2009 adalah yang ke-dua tertinggi dlm 2 tahun setengah, atau yang tertinggi dalam 15 bulan.


8. Estee mendapat A untuk Math nya. Dalam kelasnya hanya 2 org mendapat A.
Fatin juga mendapat markah tertinggi so far untuk dirinya. Alhamdulillah. (hi Estee)


9. Telah berdiscuss dgn Nan tentang arenjment lagu Counter Terrorist. SO far so gud.


10. Aku memandu mak ku balik kampung di Tangkak kerana atukku kurang sihat kerana sakit pinggang.


11. Dalam kemalasanku, aku berjaya juga menyemak kertas budak IQKL. Resultnya memuaskan dan aku percaya kebanyakkan mereka boleh dapat A1.


12. Minggu ini filem : Talentime



Arahan Yasmin Ahmad. ‘Scyncronizing imperfection beautifully’

This film really evokes my feeling. Nak tgok lagi next week.

Ada banyak scene yg aku sebak dan bergenang air mata.


13. Aku akhirnya basuh juga cadar, selimut dan sarung bantal setelah __ bulan tak basuh. Haha.


14. Aku belanja jamming anak buah aku; eddy & alan, bersama drummer Mior.
Aku benar2 enjoy kerana dpt berkarya sepuasnya. Dan aku berpendapat Mior adalah drummer yg hebat ; heavy & tight.


15. Im happy sebab tak pasal2 aku dpt extra income RM81.30. Hasil dari sales sebagai unit trust agent. Alhamdullilah.


16. Aku memulakan kembali ‘Buku Doa’, direquest oleh Athirah. Setelah hampir 6 bulan berhenti.


17. Murid tuisyenku di Tropika bertambah dari 3 menjadi 7 orang sekarang.


18. Ayahku memberi tahu nilai market value kereta ku adalah lebih daripada nilai scrap yg ditawarkan Proton.

Tiada ulasan: