Isnin, 30 Mac 2009

14th – Failure is our Best Product "Johnson & Johnson"

My Small Success for Last Week

1. Aku berjaya menjahit seluarku yang koyak pada bahagian kaki sebelah kiri.

2. Larian jogingku lebih pantas dan mencabar. Menyeronokkan. Minggu ini berjaya lari sejauh 6.6km (1.65km x 4).

3. Telah mengadakan meeting bersama Cikgu Bakar (owner Tuisyen Pragmatik TTDI) ; berkenaan Pusat Tuisyen di Sri Damansara, atau di Setia Alam

4. Joint-Venture dengan Cigu Zul lebih menyeronokkan ; Rent-in or Profit sharing Tuition Center.

5. Aku sedang berkira2 untuk JV dgn Rafik. Setiap lagu yang berjaya akan di arrenj oleh nya.

6. Aku akhirnya service kereta ku setelah 4 bulan tidak masuk workshop. Satu pencapain yg membanggakan bagi kereta ku. (ie dulu every month kena service, rosak sana-sini)

7. IQKL
• Aku berjaya membeli buku kerja untuk satu kelas
• Dalam kesibukkan ku (baca:kemalasanku), aku berjaya menyediakan kertas peperiksaan untuk mereka.


8. Student Perempuanku
• Sekumpulan student perempuanku di Sri Damansara menyatakan mereka benar2 enjoy kelas bersamaku. Malah mereka menyatakan mereka looking forward dan tidak sabar2 pada siang hari ketika di sekolah untuk tuisyen di malam hari. Thank U girls.
• Mimi : juga menyatakan untuk tuisyen 2 kali seminggu semata2 kerana seronok kelas besamaku.


9. Aku berjaya meneruskan rekreasi seni ku; menonton wayang sorang2 pada pukul 11 pagi Rabu. Kali ini movie : The International.

10. Result Exam ( Add Math)
• Kathyrina ; Satu-satunya student India ku. Setelah 3 bulan kelas bersamaku, dia memperolehi 78% (A) untuk Add Math nya. Result sebelum ini – tak pernah lulus.
• Faruq ; Mendapat markah 68% dlm peperiksaan sulungya. Hanya 7 org lulus dan dia ranking ke-3 dlm kelasnya
• Zikri ; memperolehi markah tertinggi dlm hidupnya ; 88%. Among highest dlm sekolah nya. Result sebelum ini ; cukup makan 40%.
Alhamdullilah.



11. Aku berjaya merungkai masalah writers block ku. Selama ini, bila bermain instrument, gitar atau piano, aku tend to ‘tengok’ apa yang jari aku buat, tanpa memberikan perhatian kepada ‘bunyi’. Aku terlalu calculative dgn jari-jemariku.

Tapi kini, bile aku bermain intrument tanpa melihat jari-jemariku, ilham yg timbul lebih natural. pure dan flow.

Seperti orang buta bermain muzik.

Dengan menggunakan Sony ICD-B600, aku bersedia untuk merakamkan ilham2 baru ku Insya- Allah.



12. Gig TuLang
• Dede – mengajak TuLanG untuk perform di UM. Tapi Ken berada di Thailand.
• Jasman – kenalan baruku ini memperkenalkan aku pada Reza Saleh, seorang penganjur Gig terkenal.



13. Aku menetapkan harga baru tuisyen ku berkuat kuasa April 1 2009;
2 jam : RM90
1.5jam : RM70

Aku diberi tahu oleh Cikgu Bakar yang rate aku sebenarnya murah. Ade yg charge sehingga RM140 untuk 2 jam. Mahal giler babi.



14. Aku berjaya merakamkan lagu baruku (E-G#m) di Cubase.


15. Eddie (studentku) menyatakan kesedian untuk bermain gitar lead part shredding untuk lagu metal ku ‘ Counter Terrorist’.


16. Aku sedang berkira2 untuk membeli kereta baru. Proton aje.

17. International Tuisyen Centre.
Pengiraan dan budget telah dimulakan

18. Aku berjaya ‘track back’ deposit duitku ke dlm bank sejak Nov 2006. Ini untuk tujuan pengesahan bank untuk tujuan pinjaman.

19. Aku berjaya convince Zikri untuk menulis ‘Small Success’ untuk dirinya sebagai satu cara untuk mengurangkan masalah/stress dlm keluarga.

20. Aku berjaya menemui Hairiza di Facebook.

Tiada ulasan: