Khamis, 29 November 2012

55 - Cita-cita saya dalam masa 5 tahun

We make a living by what we get. We make a life by what we give.
Kebanyakkan daripada kita hanya memikirkan apa yang kita hendak, tanpa memberi perhatian apa yang kita mahu beri. Termasuklah saya.


Apa yang saya nak?


Keinginan saya tidaklah besar mana. Sekarang pun saya sudah cukup gembira dengan apa yang ada. Cuma impian saya adalah untuk
  • memiliki/membeli rumah yang saya diami sekarang ini
  •  menaik taraf pendapatan saya ke (sekurang-kurangnya) RM20,000 sebulan, agar saya boleh menampung famili saya seadanya.
Itu saja impian saya dari segi material.


Apa yang ingin saya beri?

  • Perkhidmatan penerbitan muzik saya, serta lagu ciptaan saya. Dan membantu mereka yang memerlukan khidmat saya dalam rakaman muzik.
  • Ingin terus mengajar AddMath secara kelas, atau di rumah. Disamping memajukan pusat tuisyen saya, Pulau Ilmu.
Saya masih bercita-cita tinggi. Ingin menjadi komposer bertaraf dunia. Tapi bila saya menukar slogan saya, menjadi 'bukalah Cubase setiap hari', saya berasa lebih sesuai.

Adakah saya perlu bekerjasama dengan Rafik? Apa yang saya inginkan? Bekerjasama dengannya menjadikan saya lebih relaks, dan fokus kepada kemahiran sebenar saya, iaitu mencipta lagu. 

Apa yang saya khuatirkan? Jika tiada ramai mahukan servis saya. Tapi, berapa ramai yang saya mahukan? Apakah workflow saya? Apa keistimewaan saya? Bagaimana saya boleh membuat MOU bersama tim saya?

Apa yang benar-benar saya mahukan?

Tiada ulasan: