Jumaat, 23 November 2012

54 - Pasca AddMath SPM 2012

Hari ini menandakan saya memasuki musim baru dengan lebih bersemangat. Saya menulis ini dengan tiada apa-apa idea atau isu yang spesifik. 

SVM1 akan melabuhkan tirai, kurang 2 minggu dari sekarang. Saya akan memuktamadkan tawaran pasca-pengundian kepada bekas finalis.

  • Harga tawaran RM1,000
  • Tarikh tutup tawaran ; sebulan dari tawaran
  • Bayaran ansuran dibenarkan. Cadangan RM250 sebulan x 4 bulan.
'Take it or leave it'.

Saya akan mengingatkan mereka tentang kelebihannya;
  1. produksi saya boleh mencecah RM5,000 sebuah lagu
  2. hanya terbuka kepada finalis SV, dengan masa yang terhad
  3. peluang bekerja dalam suasana profesional, juga hasilnya.
  4. siap dengan video klip lagi
  5. sebagai batu loncatan/sepak mula kerjaya sebagai penghibur

Isu : Lagu Sama

Ini adalah penghalang utama untuk mereka. Perlukah saya membenarkan mereka menukar lagu, atau berkeras dengan lagu itu saja? 

Bagaimana?

Jika prinsip 'take it or leave it', bukankah akan menyebabkan saya kehilangan prospek?

Saya akan pujuk mereka dengan :
  1. peluang untuk mendapat pengalaman bekerja di studio dengan suasana profesional
  2. single nyanyian finalis lain itu 'tidak semestinya' meletup di pasaran, semestinya bergantung kepada usaha sendiri.
  3. lagu sama, penyampaian berlainan, akan membawa impak yang berlainan.
  4. Apdet : Mungkin sedikit diskaun untuk lagu yang sama?
Terpulang.


Ubah Topik : Saya ingin menjana RM20,000 sebulan demi keluarga saya.

Saya tidak perlu fikirkan caranya, cukup sekadar mengekalkan displin. Itu saja. Di situlah segala keajaiban boleh berlaku.


Pasukan produksi.

Selain JD dan Rafik, saya perlukan seorang lagi 'assistant arranger'. Ini untuk melancarkan lagi flow kerja saya,


Bee Song

Idea terbaru : Berkerjasama dengan Cromok : ie Sam, Karl dan Shah Ziri. Terbitkan lagu berkenaan Palestin. Jual I-tunes, dan beri separuh hasilnya kepada tabung Palestin. Wah ambitious giler hehe.


Lynnzay ingin membuat produksi lagi bersama saya. Ini bukan saja baik dari segi pendapatan, malah peluang saya untuk mendapat reputasi baik, sepertimana saya bermula dalam bidang tuisyen ini juga.



Tiada ulasan: