Sabtu, 15 Disember 2012

62 - Alokasi penulis jemputan : RM100 sebulan

Hasil dari entri sebelum ini, ia mengilhamkan saya untuk memperuntukkan sekurang-kurangnya RM100 sebulan untuk penulis jemputan. Tapi, perlukah? Untuk apa?


Penjenamaan.


Bayangkan jika laman sajakiri.com ditulis oleh mereka yang berpengaruh. Menarik, bukan?


Analisis. Pro dan kontra.

Pro

  • melonjakkan jenama Sajakiri Music - niat saya untuk mewujudkan majalah online yang informatif akan terlaksana.
  • boleh mewujudkan komuniti muzik yang sihat.
  • berpeluang mendapat projek muzik yang bagus.
  • jenama Sajakiri Music adalah jenama yang dihormati

Kontra
  • melibatkan tunai. Sekarang pun saya sudah menggunakan duit dari poket sendiri untuk SV. Tanggungan agak banyak.
  • tidak pasti adakah cara ini akan berjaya, kerana horizon masanya yang panjang.
  • mungkin ada cara lain yang lebih menjimatkan.

Nampak gayanya pronya melebihi kontranya. Insyallah saya akan mula implemen strategi ini bulan depan. Wah, sungguh teruja!



2013 dan seterusnya


Bermakna ada 3 projek besar untuk Sajakiri Music.
  • penganjuran Sajakiri Vokal
  • Penulis jemputan
  • fokus pada penerbitan muzik



Apa yang saya harapkan?


Seperti biasa, perasaan teruja saya melebihi segalanya. Sepertimana yang saya tulis tadi, saya ingin jadikan Sajakiri Music sebagai platform muzik yang informatif dan berguna kepada penggiat dan penggemar muzik di luar sana.

Memetik tulisan Jim Collins, "Siapa itu lebih penting dari Apa".


Email List

Atas dasar ini, baru jelas tujuan email list ini. Baru saya faham kepentingannya. Titik kabur sebelum ini telah bercantum.

Tiada ulasan: