Isnin, 10 Disember 2012

60 - Tapi, bagaimana dengan produksi?

Dari segi jadual, pertandingan Sajakiri Vokal tidak mengganggu apa-apa dari segi produksi. Tapi untuk tahun 2013, saya ingin menawarkan setiap produksi pada harga istimewa, iaitu RM2,000 sebuah lagu.


Ada aktiviti lain, selain Sajakiri Vokal?

Rasa macam seronok pula menganjurkan, rasa macam nak buat sesuatu lagi. Apa yang orang mahu ya? - Sajakiri Bank?

Saya sukakan idea ini. Ini untuk memudahkan para klien meneliti penyata mereka secara online. Soalannya, bagaimana perlu saya buat, dan adakah ia perlu?


Sajakiri Interview : saya ingin teruskan yang ini.


Perubahan mindset

Saya mengalami anjakan paradigma sejak keluar dari wad, setelah ditahan 4 hari di situ. Di situ saya mengesan kesilapan saya, mindset yang salah kerana kurang pandai mengintrepetasi daripada mindset abah saya.

Abah saya seorang ahli korporat yang ekstrovert, yang pernah mendapat jutaan ringgit (dululah) dengan usaha yang bijak dan minima. Tiada apa salah di sini, melainkan cara saya memahaminya salah ;  saya tidak percaya pada delayed gratification, keuntungan harus datang cepat dan banyak, dan apa-apa selain ini adalah satu kekalahan.


Silap besar.


Mindset sebegini telah menyebabkan saya berasa rendah diri dan tidak berkebolehan.

Sekarang tidak lagi.

Displin dan bina jenama dahulu. Melalui pembacaan saya tentang entreprenuership, inilah fokus mereka.


Fikiran saya telah lama mengerti perkara ini, cuma sekarang hati saya memahaminya. Dunia ini luas. Segala jawapan ada di dalamnya, insyallah.

Tiada ulasan: