Ahad, 30 September 2012

25 - Subang 2 sudah terjual

Alhamdulillah. Pusat Tuisyen Pulau Ilmu cawangan Subang 2 sudah terjual semalam. Kepada seorang operator pusat tuisyen berpengalaman dan ternama, Dr Malek dari Bangi. Harga dirahsiakan.

Kami, saya dan Zul berasa sungguh lega. Saya secara peribadi berasa sungguh gembira, kerana bebanan sudah kurang di bahu saya. Kesannya :

  • pengaliran tunai saya akan mengalir dengan baik, kerana tidak perlu membayar hutang kepada pemilik sebelumnya.
  • pengaliran tunai cawangan Subang Perdana juga akan menjadi lebih baik, kerana tidak perlu membayar 'overhead' Subang 2.
  • kami boleh fokus sepenuhnya pada 'ibu angsa' kami, iaitu cawangan Subang Perdana.
  • kami boleh fokus kepada bisnes peribadi masing-masing, saya dengan Sajakiri Music, dan Zul dengan bisnes video dan buku matematiknya.

'Simplified'

Seperti yang saya pernah tulis sebelum ini, sejak kelahiran anak sulung saya, Sofea, saya menjadi lebih fokus.. Seolah-olah baru saya sedari, saya TIDAK mempunyai passion yang kuat dalam bidang tuisyen untuk menjadi 'World Class'.

Passion saya LEBIH kuat dalam bidang muzik. Jadi saya ringkaskan hidup saya dengan melepaskan Subang 2 pergi.

Saya berasa sungguh lega, ringan, dan bersemangat.

Sekarang saya boleh fokus kepada impian besar saya ;'World Class Composer'.



Scrap Book


Selepas ini saya ingin membeli buku skrap, untuk saya penuhi gambar-gambar impian saya. Saya tidak pernah sejelas ini.

Saya akui, saya mengalami anjakan paradigma di sini. Setelah hampir 4 tahun saya menulis 'syukur' setiap hari tanpa henti, saya semakin jelas dengan apa yang saya mahukan. Alhamdulillah. Ini mungkin rezeki anak. Dan ini hanyalah permulaan.




Tiada ulasan: