Rabu, 17 Oktober 2012

34 - Fokus Pada Produksi

Susulan daripada kelas rekoding digital tempohari, saya akhirnya berasa lega kerana telah berjumpa dengan arenjer yang sesuai, saudara Oja. 

Jadi, fokus saya sekarang adalah membantu klien untuk membuat produksi muzik, tidak kiralah lagu ciptaan saya, ataupun tidak. 

Semestinya, saya mesti mengira balik kadar kos berpatutan.

Tim saya;
  • Oja : arenjer
  • JD : adunan
2 orang ini penting dalam penghasilan muzik Sajakiri.

Tapi apapun, ia lari sebentar dari matlamat utama kami menjadi label rakaman. Pencarian artis baru akan dijadikan projek eksklusif dan tersembunyi. Projek produksi muzik ini akan menjadi 'lembu tunai' untuk Sajakiri Music.

Bagaimana kami mahu melakukannya?


Update Terbaru : Saya dan Oja tidak dapat mencapai kata sepakat kerana beliau hanya menerima 2 pakej; samada mixing, atau rakaman penuh. Ini tidak kena dengan cara saya, kerana saya bekerja 'bercerai-berai', saya ada arenj separuh, dan pemuzik lain akan 'memenuhkannya'. Dan akhir mixing dengan JD.

Jadi, produksi muzik tidak jadi. Habis macamana?


Entahlah, saya 'put in hold' lah dulu. Kerana, tidak saya sangka, Pertandingan Sajakiri - Vokal anjuran saya mendapat sambutan hangat. 11 video penyertaan; 7 lagu Kau Tak Pernah Tahu, 4 lagu Pelangi. Secara tidak langsung, Sajakiri Music menjadi 'label rakaman', iaitu mencari bakat baru.

Saya sebenarnya buat pertandingan ini dengan perasaan berbelah bagi, dan tidak pasti. Agaknya, mungkin inilah destinasi Sajakiri Music - menjadi label rakaman?

Tiada ulasan: