Selasa, 27 Januari 2009

5th – Aku ingin hidup sebelum ku mati



Story 1

One foggy night at sea the captain of a ship saw what looked like a lights of another ship heading towards him. He had his signalman contact the other ship by light. The message was “change your course 10 degrees to the south.”

The reply came back, “ change your course 10 degrees to the north.”

Then the captain answered, “Im a captain, so U change your course 10 degrees to the south.”

Reply : “Im a seamen first class. Change your course 10 degrees to the north.”

The last exchange really infuriated the captain, so he signaled back, “I m a battleship-change your course 10 degrees to the south”.

Reply: “And Im a lighthouse. Change your course 10 degrees to the north.”




Story 2

What will I do if I earn RM20,000 a month.

• I will give my mum RM2,000, and my father RM1,000 each month.
• I will spend only RM1,000 for my car installment.
• I will spend maximum RM3,000 for my house installment.
• I will spend RM1,000 for my music.
• I will spend RM1,000 for donation.
• I will spend maximum RM3,000 for household expenses; bills, petrol, food etc
• The remaining, RM8,000 approx, is solely for investment : unit trust or ,or probably property investment, which eventually will give me either capital gain or income.

Amin



Story 3

Note : Colornya telah distorted kerana masalah resolution. Harap maklum
Ini mini-album terbaru TuLanG : Ep1.5. Kesemua lagu adalah ciptaanku.
• Darah
• Syahid
• Tinggal Rangka
• Syorgaku
• Reput

Walaupun lagu2nya bertajuk agak brutal, tapi cover album ini (design oleh Am Touchess) agak cool, dan sedikit comel :-vespa tu. Memang kami sengajakan begitu.

1000 copy pertama adalah untuk diberi percuma. Kepada kawan2, sahabat, saudara-mara, dan kepada bakal pengunjung gig kami – ini untuk anda. Kami ingin mencari mereka yang benar-benar menyokong dan percaya kepada karya kami – TuLanG TeMuLanG (nama cadangan untuk fan club kami, haha)



Story 4

• Aku senantiasa akan lebih berminat dengan soalan berbanding jawapan. Dan aku ‘having fun’ dalam mencari jawapan itu.

• Kebanyakkan orang berminat dengan ‘jawapan’ sahaja, atau short-cut. Sungguh boring.

• Bak kata ayahku tentang aku; “Ko ni Nal, kalu orang dah cakap cerek tu panas, ko akan nak pegang jugak. Degil sungguh. Sekarang ni baru abah paham. Ko memang sengaja pegang sebab nak rasa ‘ape itu erti cerek yang panas’".

• Lebih kurang macam tu la pendapat ayah aku. Kepanasan adalah kesakitan. Bagiku, kesakitan adalah warna hidup.

• Dulu, ketika student kesayanganku, Dina, didiagnosis dengan kanser, aku terkedu. Dia budak yang comel, baik, hormat orang tua (selalu salam cium tangan aku), pandai nak mampos (silibus setahun, 2 minggu je aku ajar), malah berbakat dalam seni; melukis dan bermain gitar (dia lagi terer dr aku mase aku umurnya). Serta dalam keluarga yang berada.

• Ada soalan yang besar menerjah kepala otakku (bukan maksod aku menyoal qada’ dan qadar, tapi lebih kepada sebagai manusia yang ingin mempelajari sesuatu): –

“Adakah hidup ini seumpama bermain dam ular (snake & ladder)? Untung-sabit naik tangga. Untung batu, kena makan ular. Maksod aku; adakah hidup ini cuma probability of dice? Hanya probability of chances?”


• Aku akan tinggalkan soalan ini begitu sahaja. Kerana, mcm aku cakap tadi, aku lebih sukakan soalan.

Wasallam.

Tiada ulasan: