Selasa, 15 Jun 2010

Syorgaku by Intan Sarafina


Music, Lyric & Video by : Zainal Zulia
Arrangement by Rafik (rafikoncept)
Performed by Intan Sarafina

Sajakiri Music 2010





Tatap wajahmu,
Yang sedang tangis
Dalam gerimis

Tataplah wajahku
Sebagai insan
Yang menyayangmu

Usah kau cuba
Untuk mengusir
Air mata mu
Oh, itu

Berilah ku peluang
Untuk mengusap
Pipi halus mu
Oh, itu

Kaulah syorgaku, maduku
Kaulah syorgaku, racunku
Kaulah syorgaku
Tawamu penghapus sayu

Kaukan membelaiku
Sehingga ku lena
Lalu kau hilang
Umpama angin

Kaukan mencariku
Bila kau merinduku
Lalu kau hilang
Di bawa angin

Mengapa, haruskah kau pergi




Review

Lagu ini dicipta ketika aku di Dublin. Perasaan sayu di perantauan bertambah pedih menyebulungi tatkala ditinggal gadis A.

"Kaukan mencariku
Bila kau merindukuLalu kau hilangDi bawa angin"

Aku merasa dipermainkan.

Cheh! Jiwang plak!

Versi pop jazz yang disusun oleh Rafik ini adalah eksperimentasi bagiku. Aku terlebih dahulu merakamkan lagu ini dalam bentuk "bossanova perisa rock" bersama TuLang. Dimana ia lebih sayu dan 'dark', lebih meruntun. Versi pop jazz kali ini lebih 'soothing', malar segar dan ceria.

Aku menyukai kedua2nya, tetapi versi original lebih dekat kepadaku.

Aku sungguh berbangga kerana penyanyi sehebat Intan Sarafina sudi menyanyikan lagu ini. Terimakasih Intan & Ken.

Tiada ulasan: