Isnin, 5 September 2011

Dina (Part 3)

Ketika ini Dina sudah nyatakan cita-citanya untuk menjadi doktor perubatan, sedangkan Imran masih blur lagi nak jadi apa.

2007
Mengikut perkhabaran dari Pn Anita (kawan baik dan introducer kepada Pn Ida, juga ibu kepada muridku Aina Faten), Dina sudah bersekolah berasrama penuh di TKC, dan sungguh bergembira di sana. Ya lah kan, Dina mula meniti alam remaja dengan mengenali hidup di luar rumah,bersama teman-teman baru, serta meneruskan minatnya untuk menimba ilmu pengetahuan.

Dina dan Imran masih mengambil tuisyen bersamaku, asal aje cuti sekolah.

Ketika ini juga aku mengagumi bakat muziknya; bermain gitar. Selaku pemuzik, aku dapat menilai permainannya yang agak 'advance' pada usia semudanya. Lagu kesukaannya pabila main gitar adalah lagu ini : 'Right Here Waiting' oleh Richard Marx. Dia suka main ala-ala 'plucking+melody' gitu. Bravo!


 Ini bukan Dina ya, tapi permainannya lebih kurang macam ni la.

Sekitar Ogos, Pn Ida dan suami Mr Medi ada membelikankan ku baju pasukan favouriteku, Real Madrid ketika mereka shopping di Rantau Panjang, Kelantan. How sweet! Terimakasih.

Tapi pada masa ini jugalah Dina dikhabarkan menghidapi kanser. Aku benar-benar terkejut kerana dia kelihatan ceria,sihat dan aktif, tanpa ada sebarang kesan kesakitan langsung. Aku sungguh keliru, dan mula mempersoalkan takdir ; kenapa benda ini terjadi kepada orang-orang yang baik?

Jadi aku tulis doaku (kebetulan tepat 4 tahun lepas) di sini : Dina (Part 1)

Ketika ini Imran bakal menduduki PMR, dan hanya dia tuisyen bersamaku. Dina 'berjuang' di hospital. Mr Medi ada memberitahuku
"Usah risau cikgu, Insyallah Dina pasti akan OK. Dan kembali sambung tuisyen dengan cikgu".

Bersambung...

Tiada ulasan: