Isnin, 29 Ogos 2011

Perasmian sajakiri.com



Setelah 'beta-testing' selama hampir 8 bulan, kini saya dengan bersemangatnya merasmikan sajakiri.com. Yeah! Sudah berpuluh WP Theme, pelbagai stail dan gaya website, akhirnya saya memilih Theme  Fadelicious ciptaan Elemis ini. Agak mengejutkan juga, kerana Sajakiri disinonimkan dengan warna hitam dan kompleks, tapi kali ini, hanya design yang ringkas menjadi pilihan. Kenapa ya?

Saya mementingkan keselesaan (mata) pengunjung website (mungkin terpengaruh dengan MajalahNiaga.com), daripada sekadar design syok sendiri yang komplikated (tapi tiada pengunjung) seperti sebelum ini. 

Penghargaan istimewa kepada saudara Cpol Roni, yang bertungkus-lumus membantu saya membina laman web ini, secara online dari Perlis. Terimakasih bro.

Satu perubahan besar kepada sajakiri.com adalah penulisan blog. Kini saya bercita-cita untuk mewujudkan Majalah Sajakiri. Saya yang sebelum ini agak malas untuk menulis, kini suka menulis sejak wujudnya blog peribadi saya www.zainalzulia.com.

Usah khuatir, penciptaan muzik masih menjadi keutamaan. Tujuan muzik adalah untuk menginspirasi. Sama seperti penulisan blog di sajakiri.com, adalah untuk menginspirasi jua. Ia lebih sekadar dari sekadar journal harian, ia adalah tentang 'wisdom learning' yang sedang saya pelajari dalam hidup ini. 

Saya terpengaruh dengan perhimpunan TED (Technology, Entertainment and Design) di US, dimana pakar-pakar seperti saintis, inventor, researcher, creator berkongsi ilmu dan hasil kajian/pengalaman mereka dengan sekumpulan orang yang meminati bidang ilmu tersebut. Mungkin sajakiri.com masih jauh lagi, tapi di situlah direction kami. Kami berharap 'pakar-pakar' sudi menjadi penulis jemputan di sajakiri.com berkongsi ilmu dan membawa crowd yang tersendiri. Sebelum pentas dan dewan fizikal wujud atas tujuan ini, Insyallah. Amin.

Terimakasih yang menyokong Sajakiri dari awal lagu, Kami berjanji akan mengeluarkan karya-karya yang lebih berbisa lagi Terimalah hadiah seni dan ilmu yang tidak seberapa dari kami ini.

""You make a living by what you GET. You make a life by what you give."

Tiada ulasan: