Isnin, 12 November 2012

48 - Apa Yang Saya nampak lagi setahun

Entahlah. Sukar untuk saya jangkakan. Mungkin rakaman daripada beberapa penyanyi amatur yang ada. Saya mengharapkan agar nama Sajakiri Music akan terus gah, hasil daripada ini. Entahlah.

Bagaimana untuk saya kuantifi?
Apakah denominator saya? Bagaimana boleh saya 'mengukur' kejayaan program ini?  Inilah dia soalan sebenar.

Apa yang saya tahu, saya begitu teruja memikirkannya saja.


Terasa tidak sabar untuk memulakannya. Impak yang boleh saya rasakan.

  1. perkembangan Mailing List
    Hasil daripada Musim Pertama, seramai 31 email baru didaftarkan. Ini adalah lubuk emas. Saya masih kurang fokus pada lubuk ini. Mereka ini terdiri daripada mereka yang minat menyanyi. Saya harus sedar tentang ini. Idea : ebook berkaitan menyanyi, kursus nyanyian, pakej nyanyian, karaoke, dan apasaja yang berkaitan.
  2. pertambahan finalis
    Ini mereka yang berpotensi merakam single Sajakiri Music, saya harus jaga mereka sebaiknya. Kerana itulah saya harus menjaga mereka. Saya ada terfikir untuk menghadkan pemenang sehingga 5 orang sahaja. Yang selebihnya, saya 'lupuskan' saja bakinya. Atau perlukah saya terhadkan penyertaan kepada 5 finalis saja? Bagus juga, sekurang-kurangnya 'urgency' lebih terasa. Saya lebih fokus kepada kualiti gitu.
Tapi, bukankah 'lupusan' juga menarik? Sekurang-kurangnya saya akan mendapat sedikit 'keuntungan' daripada mereka yang kurang berdaya-saing. Macamana?


Isu
Bagaimana jika mereka yang bagus itu, lambat mengambil tindakan? Nasiblah. Tidak perlu terlalu risaukan. Musim ini bukan terlalu lama pun.Mereka boleh sertai pada musim berikutnya. 2 bulan saja. Mereka boleh bayar deposit mereka terlebih dahulu. Bukankah ia lebih 'cool'? Sekurang-kurangnya sudah ada yang pasti. Bagaimana?

Ingat Packard Law. Jangan terlalu tamak, dan gopoh untuk maju. Saya harus ingat ini selalu.

Tiada ulasan: