Rabu, 14 November 2012

50 - Apa Faedah Untuk Finalis Lain?

Pada pos lalu, saya mencadangkan agar finalis yang tidak bergelar juara diberi hadiah istimewa, iaitu mereka tetap boleh merakamkan single, dengan melengkapkan markah mereka menjadi 500. Dalam masa 3 bulan, setelah tarikh tamat pertandingan. Menarik, bukan?


Tujuan saya adalah :

  1. memberi mereka peluang, setelah penat lelah berjuang meraih undi, serta pada yang membayar tajaan,
  2. merancakkan karya 'finalised' hasil daripada Sajakiri - Vokal
  3. saya dapat meraih sedikit duit poket sebagai pusingan modal

Kenapa mereka harus mengambil peluang ini: 

  1. mereka berpeluang merakam single secara profesional dengan harga yang murah, iaitu kurang daripada RM1,000. Kebiasaannya harga saya adalah RM3,000 ke atas, per lagu.
  2. Rakaman ini boleh dijadikan perintis untuk mereka melangkah lebih jauh dalam bidang nyanyian.
  3. dapat merasai pengalaman merakam suara dalam suasana profesional.
  4. kami bukan saja memberi harga istimewa, tapi tempoh masa sehingga 3 bulan untuk mengumpul YTL dan tajaan.
  5. Kami akan menyediakan kemudahan ansuran bayaran jika ada finalis yang benar-benar hendak, tapi ada kengkangan modal.

Bagaimana jika ada finalis yang ingin menukar lagu? Mereka tidak berpuas hati dengan lagu yang sama dengan finalis lain. Mereka mahukan lagu original. Macamana nak handle?

Maaf, ia hanya valid untuk lagu tersebut sahaja. Saya tidak galakkan mereka untuk mereka menukar lagu. Kerana itulah adanya pilihan untuk tidak mahu membuat rakaman. Ini mungkin limit saya.

Idea : boleh buat tambahan sebanyak RM500 jika ingin menukar lagu lain.


Adakah 3 bulan mencukupi?

3 bulan ini adalah masa lanjutan yang diberikan untuk mereka memikirkan sama ada mahu mengambil peluang ini ataupun tidak. Segala tajaan dan YTL boleh diambil kira pada peringkat ini. Hanya markah juri profesional saja tidak boleh diubah.

Target saya?

Sekurang-kurangnya seorang yang mengambil peluang ini.

Tiada ulasan: