Isnin, 12 November 2012

47 - Fungsi Sajakiri Bank

Saya akan sediakan penyata Sajakiri Bank, di laman Sajakiri Vokal. Tujuannya adalah sebagai tempat rujukan para finalis untuk melihat baki 'pelaburan' mereka terkini.

Baki tidak boleh direfund, hanya boleh ditukar milik. Ini untuk memastikan Sajakiri Music mempunyai baki yang mencukupi untuk membuat produksi muzik. Juga untuk menggalakkan finalis menabung untuk single mereka. Tapi jika mereka bertegas untuk menebus balik wang mereka, saya harus membantu mereka menukar milik baki dengan finalis lain. Dengan jumlah yang sama.


Hadiah Utama :

  1. Tempat Pertama : Rakaman single secara percuma
  2. Tempat Kedua : Rakaman single bernilai RM500 minimum
  3. Tempat Ketiga : Rakaman single bernilai RM750 minimum
  4. Tempat Keempat dan seterusnya : Rakaman single bernilai RM1,000 minimum
Yuran penyertaan minimum untuk finalis : RM 100 minimum


Ada apa lagi yang saya tertinggal?

Saya akan membuat follow-up kepada finalis yang senyap (dormant) mengikit tarikh terakhir mereka membuat deposit (saya hubungi mereka sebulan selepas itu). Saya akan galakkan mereka membuat deposit, atu jika tidak mahu, mereka boleh memindah milik baki mereka kepada finalis lain untuk menutup akaun.

Jika tiada transaksi aktif melebihi 3 bulan, saya akan tutup akaun mereka, dan baki mereka akan dilupuskan.



Senario Terburuk
Apa worst-case-scenario yang boleh terjadi?
  1. Tiada finalis yang mahu mengdepositkan RM100. Solusi? Tiada pemenang, tapi teruskan juga untuk musim seterusnya.
  2. Hanya ada satu finalis. Saya tidak pasti samada mahu mengiystiharkan ia sebagai pemenang, atau melanjutkan tarikh tutup, untuk mencari sekurang-kurangnya seorang lagi.

Berapa lama tarikh tutup?
Seminggu sahaja. Kerana untuk mencipta urgency dan finalis tidak terlalu lemau memikirkanya.
Dua minggu, jika hanya ada seorang finalisa sahaja


Saya tidak sabar mahu aplikasikannya paa tahun 2013. Apa harapan saya? Membantu mereka merakam single, dan saya mendapat sedikit sebanyak duit poket, insyallah.

Tiada ulasan: