Jumaat, 28 September 2012

23 - World Class Composer

Terbukti, sejak saya mula buka Cubase SX tanpa sebarang tujuan, sebuah lagu demo, sudah nak siap. Bagusnya!

Yang tidak disangkakan, menulis sebegini juga satu escapism halus. Tapi saya menulis pagi ini dengan Cubase SX yang terbuka di PC, mengingatkan saya untuk terus berkarya muzik, tanpa henti.

Setelah menonton video dari seorang "Inspirational Guru", Robin Sharma, ada satu perkataanya yang menangkap perhatian saya, 'World Class'.



Transformers

Sejakecilagi, ketika saya berusia 7 - 10 tahun, saya mula mencipta robot saya, hasil dari inspirasi Transformers. Saya desain robot tersebut dengan menggunakan kertas, gunting, selotep dan imaginasi yang tinggi.

Saya teringat saya ada berkata pada diri sendiri, :kenapa kena tiru balik Transformers, yang cipta tu pun orang juga. Apa bezanya?

Saya dapati lebih mudah merekacipta desain robot baru, berbanding meniru watak sedia ada.

Kerana itulah bagi saya, lebih mudah mencipta lagu, dari main lagu kaver.

Ketika itu, saya sudah berangan mahu ke Amerika untuk bekerja dengan Hasbro (pencipta mainan Transformers), untuk merekacipta robot yang baru.

Ketika itu saya sudah bercita-cita untuk menjadi 'World Class Robot Designer'.

Kini, perkataan 'World Class' itu masih tersemat di hati. Kini, saya seorang komposer, pencipta lagu, jadi cita-cita saya semakin jelas : World Class Composer.

Buat masa ini, saya sendiri tidak pasti bagaimana. Tapi saya begitu teruja dan bersemangat dengan visi ini. Saya akan terangkan dengan lebih lanjut kenapa visi ini penting untuk saya.



Tiada ulasan: