Ahad, 23 September 2012

20 - Visi Sajakiri....siri 2

Jadi, SIAPA yang saya perlukan dalam tim saya adalah A&R, dimana dia terlibat dalam promosi sepenuhnya. 

Jadi, apa visi jangka masa panjang saya?

Hmm. Apa yang saya nampak ya. Masih dalam pembinaan. Kini umpama saya sudah memahami enjin kereta berfungsi, jadi soalan ini umpama 'jadi, hendak ke mana tujuan kita ni'?

Saya masih belum pasti, tapi hati saya sudah gembira, kerana 'abundance' yang saya cari selama ini, telah nampak jalannya.

Umpama mahu ke barat, tapi apa nama lokasinya belum ditentukan secara spesifik.


Ok takpe, setakat ini, apa yang saya nampak?

  • beberapa artis di bawah naungan Sajakiri Music, ada diantara mereka adalah 'superstar'.
  • punyai studio rakaman sendiri, beserta jurutera bunyi.
  • punyai 'in-house' tim promosi sendiri.Termasuk A&R.
  • punyai editor untuk bahagian majalah online,dan para penulis untuk sajakiri.com.
  • Event Organiser, untuk menganjuran seminar untuk berkongsi ilmu, show case mahupun konsert.
Saya lebih membayangkan untuk JV, daripada in-house. Erm...tapi tengoklah dulu, masih terlalu awal untuk difikirkan.


Displin :

  • SATU lagu diterbitkan setiap bulan
  • bermentor, sekurang-kurangnya sekali sekali berjumpa dengan grup 'mastermind'.
  • membuat demo baru setiap minggu.
  • beli buku baru setiap bulan.  elajar dan terus belajar.

Matlamat harus jelas. Saya akui, matlamat saya masih belum jelas. Cuma niat saya adalah untuk memperolehi pendapatan pasif sebanyak RM20,000 sebulan, 10 tahun lagi. Amin.

Tiada ulasan: