Rabu, 24 Oktober 2012

39 - Sajakiri Vokal

Alhamdulillah. Sajakiri - Vokal Musim Pertama memasuki fasa ke-3, iaitu pengundian. Terdapat 5 finalis pada peringkat ini, daripada 11 penyertaan.

Bukan itu saja, malah kami berjaya mewujudkan komuniti FB kami sendiri. Setakat ini sudah 21 orang.

Apa yang saya nampak sekarang

Ketikan memulakannya dahulu, saya agak ragu-ragu dan hampir membatalkannya. Tapi kuriositi sangat kuat untuk melaksanakannya. Sambutan agak OK. Dan ketika mahu menutup penyertaan minggu lepas, sekali lagi saya menghadapi dilemma untuk membatalkannya. Tiba-tiba saya mendapat inspirasi daripada kata hikmah ini :

"Orang gagal berhenti di tengah jalan. Orang berjaya menghabiskan perlumbaan."

Mengenangkan peserta yang sudah bersusah payah menghabiskan video, dan yang paling penting, kredibiliti Sajakiri Music, saya mengambil keputusan meneruskannya.

Alhamdulillah, berkat keputusan saya itu, kini saya sudah ada momentum, keyakinan terbina (kerana orang sudah mula mengenali saya sebagai komposer), dan saya sudah mula memahami faedahnya kepada Sajakiri Music.


Label Rakaman
  1. Saya sudah boleh menguji lagu mana yang paling komersial
  2. Saya boleh mencari bakat yang terbaik untuk menyampaikan lagu itu
Dan ia 'masuk' dengan rancangan asal saya, sebelum saya berjumpa dengan A&R. Dari sini, Sajakiri Music boleh mula mengorak langkah untuk menjadi label. Bermula kecil-kecilan dahulu ; menghasilkan single.

Peluang untuk penyanyi

Ini adalah situasi menang-menang-menang. Penyanyi, mereka akan punyai single dan peluang untuk menempa nama. A&R ; kami akan memberi mereka produk yang baik dan ada sedikit bukti di dunia online.

Tiada ulasan: