Khamis, 25 Oktober 2012

42 - Sajakiri Vokal : Apa yang saya nampak dalamasa 5 Tahun

Maaf ya pembaca sekalian. Saya masih lagi membicarakan mengenai Sajakiri Vokal. Kerana sedang ada momentumnya sekarang.

Jadual

Saya baru menyusun jadual tahunan Sajakiri - Vokal. Seperti 4 Musim, susunannya cantik, setiap 3 bulan, bemulalah Musim baru.
  • Musim 2 : Jan - Mac
  • Musim 3 : Apr - Jun
  • Musim 4 : Jul - Sep
  • Musim 5 : Okt - Dis
Jadi inilah dia jadual tahunan untuk Sajakiri - Vokal.


Andai kata saya kekalkan displin ini dalamasa 5 tahun, apa kesannya?


Memanglah saya takkan tahu. Tiada siapapun boleh tahu. Tapi apa yang saya pasti, pasti Sajakiri Music akan 'bergerak', walaupun sedikit.

Orang akan melihat Sajakiri Music sebagai platform dalam penghasilan muzik segar, beserta penyanyi yang berbakat besar.

Apa harapan saya?
  1. Saya mengharapkan dapat membantu ramai penyanyi berkualiti mengorak langkah, bermula dengan memiliki single sendiri. Tidak kira profesional, atau amatur, yang penting kualiti dan komitment yang tinggi. Inilah visi saya.

  2. Dengan membantu mereka ini, saya mengharapkan dapat mengharumkan nama Sajakiri Music. Dimana secara tidak langsung, kami akan mendapat projek penerbitan muzik yang besar dan bernilai.

  3. Saya dapat menyerlahkan bakat saya sepenuhnya sebagai pencipta lagu, tanpa dibayangi sesiapa. Saya sendiri bos.

  4. Insyallah, Sajakiri Music akan mula dikenali, menerima pengiktirafan dan seterusnya dihormati.

Saya tidak tahu adakah saya akan dapat menjadi komposer bertaraf dunia, tapi projek ini sangat mengujakan saya, dan saya akan terus mengajar horizon itu.


Mastermind Sajakiri Music


Saya mula berfikir untuk mula melantik sehingga 20 orang ahli komiti Sajakiri - Vokal. Perlukah saya menyenaraikan mereka yang saya temuramah secara langsung, untuk menjadi ahli komiti ini? Terdapat 3 faedah menarik :
  1. pandangan mereka akan lebih dihormati.
  2. jenama Sajakiri diwakili oleh mereka yang berpengalaman dan profesional.
  3. 'memaksa' saya untuk mencari dan menemuramah mereka, sekaligus meluaskan rangkaian kenalan profesional saya. Dan yang paling penting sekali, saya belajar dari mereka yang berpengalaman.

Saya sukakan idea ini. Saya tidak boleh tidur kerana sangat teruja!


Tiada ulasan: