Jumaat, 4 Januari 2013

95 - Konflik Autoriti

Saya mahu menjana 5-digit, tapi sasaran saya cuma pada penyanyi amatur dalam grup Tip Nyanyian. Macamana nak berkesan?

Jadi bagaimana saya mencari prospek saya? Label rakaman?

Atau, perlukah saya menurunkan harga saya serendah mungkin? Ataupun sistem bidaan itu bagus? Atau mungkin saya tidak percaya pada kemampuan mereka?

Di sini konsep bidaan 'make sense' kerana saya bermula dari bawah. Apakata saya buat bidaan sepenuhnya?

Tapi bermula dengan harga RM600, secara relatifnya tinggi daripada RM200 (ideasal). Tidak perlu temuramah. Bidaan selang sebulan. Atau tak payah bidaan pun takpe. Mula saja dengan harga RM600, pengambilan satu klien sahaja. Suruh mereka apply.

Jadi selang sebulan itu, saya akan menyiapkan demo baru. Ok ke?

Jadikan ini projek 5 tahun. Saya rasa elok jika jadikan bidaan, supaya tidak menyekat 'abundance' di situ.



Idea saya :
Bermula dengan bidaan 1 : nilai RM0, bayaran RM100 oleh Mamat. Jadi bidaan 2, adalah RM100. Saya mempunyai hak eksklusif untuk memilih yang terbaik, dan biarkan mereak membida. Pemenang adalah pembida yang paling besar. Mudah. Itu saja.


Dan saya tidak akan 'berundur' harga bidaan, kerana saya sudah bermula serendah RM0.

Lagu : saya tiada pilihan lain kecuali susun sepenuhnya. Mungkin juga saya boleh membuat 10 pilihan. Dan ganti 6 lagu baru. Ia boleh direcycle.

Dalamasa 2 bulan, saya boleh menyiapkan 2-3 lagu baru, arenjemn penuh, insyallah.


Kenapa saya bersetuju?
Kerana segala-galanya bermula dari bawah. Saya harus faham tentang itu. Insyallah.

Tiada ulasan: