Isnin, 31 Disember 2012

88 - Sajakiri Vokal Tajaan : Apa Impak pada saya?

Sukar untuk saya bayangkan. Semudah ini saya berubah. Tapi hidup harus diteruskan.


Ok. Apa impak pada Sajakiri Vokal Versi 2.0 ini?


  1. Saya wajib menghasilkan demo baru dalam masa 3 minggu.
  2. Alokasi RM50 pada setiap minggu.
  3. Blog di sajakiri.com boleh difokuskan pada pertandingan ini.
  4. Akaun yang teratur.
Erm, itu sajalah yang saya terfikir setakat ini.



Apa kesannya kepada komuniti di luar?

  1. Lambakkan lagu ciptaan saya di sana-sini.
  2. Pertandingan ini akan tersebar dan menjadi buah mulut orang ramai diatas keunikkannya.


Mula dari bawah, dan hadkan 'growth'.


Saya memang sengaja untuk menghadkan 'growth' agar tidak menjadi terlalu cepat; dengan hanya membuatnya sebulan sekali, dan tidak membenarkan finalis membayar lebih daippada Harga Tawaran.

Bukan itu saja, untuk menjaga nama baik Sajakiri Music, saya akan refund 100% deposit mereka, tanpa soal, dan video mereka akan di delete serta-merta. Ini untuk mengelakkan ketidak puasan hati, dan kontroversi berpanjangan.



Perasaan saya


Walaupun saya mengimpikan pendapatan lumayan, tapi saya lebih teruja untuk pergi ke studio setiap bulan dan membuat rakaman. Itu saja yang benar-benar saya enjoy.



Tapi mengapa tidak mula dengan jumlah lebih besar, seperti RM500?


Ini diantara dilema saya. Saya tidak pasti mengapa harus saya mula dari serendah RM100. Mungkin saja bikin gempak. 

Tapi apa yang pasti, kalau pertandingan ini mendapat sambutan, saya akan mendapat kusyen tunai yang empuk juga.






Tiada ulasan: