Rabu, 2 Januari 2013

92 - 2013 : Mendefinasikan Diri Sendiri

Setelah pelbagai idea saya fikirkan, ada sesuatu yang pasti:

i - saya sudah malas arenj lagu
ii - saya hanya berminat menerbitkan lagu ciptaan sendiri




Berpandukan itu, ini kriteria servis saya yang terkini:
i - hanya lagu ciptaan saya
ii - hanya 2 pilihan menu ; programming atau pemuzik profesional. Itu saja.



Aktivit saya : siapkan demo 2 minggu (atau seminggu sekali, guna instrument untuk vokal?), dan temuramah tokoh muzik. Semuanya revert ke asal.

Tapi, adakah ini saja? Bagaimana dengan sistem affliate? Mungkin ada tapi tidak banyak sangat. Mungkin dalam 2,3 ratus sahaja.

Idea baru : Setelah aku mencuba dengan pelbagai menu haarga, aku mencapai konklusi : aku tak pandai untuk meletakkan harga. Bagaimana jika aku tidak meletakkannya? Atau aku suruh saja klien letakkan harga sendiri.

Atau bagaimana jika saya wujudkan kembali 100+, tanpa Sajakiri Vokal? Bagaimana dengan itu? Jadi, adakah saya perlu menyusun lagu itu?

Apapun, servis untuk lagu ciptaan sendiri melegakan saya, sekurang-kurangnya.

Bagaimana jika buat borang untuk arenjer dan produser sahaja? Menarik juga tu. Dan kenakan syarat jika mereka mengambil lagu saya, saya akan caj 25% fee co-produser. Wah menarik itu!

Jadi,saya perlu fokus 100% kepada membuat demo. Satu seminggu. Dan pasarkan melalui temuramah.Nice?

Tiada ulasan: