Ahad, 30 Disember 2012

87 - Sajakiri Vokal - Revisited

Ketika saya sudah mula pasti untuk memulakan harga premium yang dibincangkan sebelum ini, tiba-tiba menerjah idea baru di minda saya : Sajakiri Vokal - Tajaan.

Konsepnya sedikit berbeza dari asal. Tiada undian YTL dan Undi Pro, yang ada hanya Tajaan.


Wow, macamana tu? Tanya anda.

Flownya sebegini :

  1. iklan FB seperti biasa.
  2. yang berminat muat-turun minus one, dan upload YouTube seperti biasa.
  3. saya akan menilai dan memilih yang mana saya berkenan
  4. yang terpilih dikehendaki membayar RM100 untuk layak.
  5. masukkan dalam pool yang terpilih.
  6. sesiapa yang sampai ke harga tawaran akan dapat merakamkan single.

Nota Penting
  1. tiada tarikh tutup.
  2. peserta boleh refund duit pada bila-bila masa.
  3. peserta hanya boleh menukar lagu apabila lagu dipilih (oleh orang lain) dirakam.
  4. peserta hanya boleh menaja hanya RM50 minima.
  5. lagu single menjadi hak milik peserta hanya setahun, sebelum dipakai balik.

Mengapa idea ini timbul;
  1. konsep Sajakiri Vokal adalah konsep yang baik kerana mendapat sambutan. Sayang jika tidak digunapakai.
  2. niat utama saya adalah untuk membantu penyanyi amatur memiliki lagu sendiri.
  3. saya boleh membentuk grup elit Sajakiri Vokal yang dicadangkan sebelum ini.
  4. saya berasa bebas, kerana boleh berkarya sepenuhnya.
  5. menarik untuk melihat sejauh mana kita boleh pergi setelah bermula dari bawah, Mamat RM100.

Tiada ulasan: