Isnin, 24 Disember 2012

77 - Servis, servis, servis, servis.

Saya ada terfikir untuk menulis blog hanya tentang aktiviti projek saya. Tidak kiralah tentang demo baru, atau projek baru. Hanya mengenai ini.

Tujuannya agar ia selari dengan kerja muzik saya, jadi saya tidak perlulah membuat kerja lebihan, seperti merayau di internet mencari ilham tips, isu dan berita semasa. Ia semacam pandang ke 'dalam'.

Adakah ini cadangan yang baik? Entahlah. Saya pun tidak pasti. Apa yang saya tahu, ia meringankan beban saya. Selain itu, ia membuatkan fokus saya semakin tajam. Dan harapannya, saya akan menjadi lebih efektif.

Persoalannya sekarang, adakah ia BAIK untuk pelawat baru?

Saya bercadang untuk memperuntukkan 4 jam sehari bekerja dengan Sajakiri Music. 10-12 dan 1-3. Takkanlah tiada masa langsung untuk mencari informasi, bagaimana?

Terasa seperti kosong pula, jika sekadar menulis tentang servis. Bukankah begitu?

Atau, bagaimana jika tidak perlu temuramah langsung, hanya fokus kepada 'content marketing'. Ini idea yang baik yang saya terlepas pandang. 

Bagaimana?

Bagus juga, saya boleh fokus untuk menghasilkan pos yang berkualiti. Mungkin boleh menyamar guna profile orang lain.

Tapi takde temuramah? Tak rugi ka? Mungkin boleh buat temuramah online saja ke. Lebih menjimatkan masa. Wow, idea yang menarik.

Contoh

  • M1 : Berita Sajakiri
  • M2 : Tips
  • Projek (jika tiada isu)
  • Featured Artist
Bagaimana, OK ke?

Atau bayangkan jika hanya Sajakiri Interview dan servis sahaja. Cuma kupasan lebih mendalam.

Tiada ulasan: