Rabu, 26 Disember 2012

80 - Fokus Pada Dalaman : Strategi Saya

Jika anda baca entri saya dari awal, anda akan nampak saya sebagai seorang yang mudah menukar fikiran.  Saya setuju. Pada masa yang sama, saya harapkan anda nampak juga yang saya selalu cuba untuk 'meringkaskan keadaan' (simplifying things). Termasuk yang ini.

Strategi saya mudah. Saya akan pos entri terbaru setiap 2 minggu. Tidak kiralah berapa kerap saya menulis, saya akan jadualkan menjadi 2 minggu juga. Juga saya cadangkan, walau apapun pos yang tidak melibatkan projek atau temuramah, letak link demo di bawahnya.

Demo : Saya berasa lega kerana ada masa 2 minggu untuk menyiapkannya. Terpulang pada saya untuk menggunakan SongFactory atau tidak,

Temuramah : juga tiada obligasi di sini. Terpulang. Asalkan rasa terpanggil, buat. Jika tidak, rilek saja.

Fb Post : untuk yang heavy punya, cukup seminggu sekali pada hari Sabtu. Yang kecil2an, hari2 pun bole.

FB Ads : saya bercadang untuk memperuntukkan USD1 saja setiap hari. Jadi bulanan adalah kurang daripada RM100. Oklah tu.


Yang bestnya tentang ini, sebenarnya saya boleh menulis apa pun, dan letak saja link demo tajaan di bawahnya. Mungkin saya boleh letakkan di dalam plugin 'every-bottom' itu.

Entahlah, boring juga ya jika terlalu fokus pada dalaman. Teringin juga untuk menulis, takkan nak menulis tentang diri sendiri saja kan.

Saya berasa kunci utama adalah demo baru setiap 2 minggu. Itu saja.

Tiada ulasan: