Isnin, 24 Disember 2012

76 - Pemikiran Binari

Saya akui saya berfikir secara binari. Hitam atau putih. All or nothing. Kerana itulah saya bersetuju jika servis saya RM100 atau RM2,579. Tidak mahu tengah2.

Tapi semalam saya punyai idea untuk menaikkan harga minima menjadi RM500, saya menjadi bingung. Tiba-tiba saya terfikir, alang2 RM500, baik RM2,000 dan seterusnya. Bagaimana ya?

Baiklah. Balik kepada niat asal saya. Manakah yang lebih penting:


  1. harus segera meraih pendapatan 5 angka untuk membeli rumah ini, atau
  2. berkolaborasi bersama penyanyi berbakat dan lagu saya dinyanyikan di sana-sini.
Saya sedar saya mahu kedua2nya sekali. Bagaimana ya?


Ini idea saya semasa mandi tadi.

  1. 2 perkara saja yang penting. Cerita mengenai projek dan temuramah.
  2. Jika cerita mengenai projek berkurangan, barulah bercerita mengenai tips.
  3. Hanya perlu kemaskini sebulan sekali. Hanya perlu pos 1 artikel sebulan sekali (tak termasuk temuramah). Tapi jika cerita mengenai projek, kemas kinilah seminggu sekali, jika ada.
  4. Promosi melalui FB ads adalah kepastian. Link terus pada servis.

Pada pemikiran kedua, saya ingin jarakkan pos menjadi sekali seminggu, atau 2 kali dalam 2 minggu. Ini kerana saya harus lebih fokus kepada projek. Bagaimana itu?

Saya sukakan idea seminggu sekali ini. Tapi kemaskini hanya sekali dalam 2 minggu. Bagaimana itu?

Istiqamah. Baiklah, saya cuba implemenkan.

Tiada ulasan: