Ahad, 23 Disember 2012

75 - Update Terbaru

Setelah 2 hari bertungkus lumus mengemaskini Landing Page di sajakiri.com, kini ia sudah hampir 70% siap. Saya begitu teruja untuk menyiapkannya dengan kadar segera. Love it!

Perubahan besar : Harga minima untuk Sajakiri Elit saya naikkan ke RM 500 (sebelum ini hanya RM 100).


Saya tidak pasti kenapa. Kemungkinan besar saya 'agak yakin' dengan kemampuan laman ini menarik minat orang ramai, tidak perlu bertaruh dengan 'harga murah' semata.

Semestinya, saya lebih bermotivasi. Dan kenaikkan RM100 selepas satu projek masih ada.

Oleh itu, saya lebih teruja untuk membuat pos 'content marketing', samada pos tips yang berguna, dan temuramah bersama tokoh muzik.

Saya tidak pasti sekerap mana. Bagaimana jika seminggu sekali?


Soalan2 saya.


Apa harapan saya? Saya tetap merasakan jalannya tidak mudah. Saya harus menetapkan matlamat yang spesifik.

Bagaimana jika saya temuramah tokoh setiap bulan? Atau saya ubah format temuramah menjadi 2 bahagian?

Berapa kerapkah blog pos saya?  Cukupkah jika tangkap email dalam bentuk tawaran servis semata? Bagaimana jika pelawat hanya ingin melanggan?

Bagaimana harus saya promosi? Cukupkah dengan FB ads?

Apa yang harus saya tulis dalam blog pos saya? Bagaimana perlu saya fokus pada penulisan? Siapakah prospek saya? Bagaimana mahu memikat mereka?

Saya baru sedar prospek saya bukanlah komposer atau pemuzik. Tapi penyanyi dan produser muzik.

Sejak saya mahu menukar harga minimum RM500, saya merasakan USP saya menurun. Bagaimana ya?

Tiada ulasan: