Jumaat, 21 September 2012

18 - Majalah Muzik Sajakiri

Saya seorang guru AddMath. Saya cintakan kerjaya saya ini. Saya berasa hari saya berguna dan berkat jika saya pergi mengajar pada sesuatu hari itu.

Oleh itu, saya gemar berkongsi, apa yang saya pelajari.

Modus operandi label Sajakiri Music telah saya terangkan pada entri yang lepas. Dan untuk sajakiri.com, padawal lebih kepada untuk komumikasi secara talian, dan pameran untuk portfolio saya. Tapi kini telah berubah; telah wujud 'Majalah Muzik Sajakiri'.

Saya juga gemar menulis, tapi sebelum ini, lebih kepada penulisan peribadi, dan syok sendiri.

Kini tidak lagi. Saya akan ceritakan tentang perjalanan muzik say di blog ini. Di sajakiri.com/majalah, saya akan fikirkan keperluan dan kehendak pembaca ; pengetahuan tentang seni.

Dan sumber utama rujukan saya : skinnyartist.com. Contoh artikel; 9 cara untuk tahu samada anda seorang amatur, atau profesional. Saya tulis atas tujuan pembelajaran, dan peringatan kepada diri sendiri.

Saya juga menambah kelajuan sajakiri.com, dimana pada Google Page Speed, markahnya adalah 79%. Target saya selepas ini adalah 90%.

Minimalistik


Warna putih sebagai warna latar belakang juga menenangkan saya. Saya inginkan laman itu tampak minimal dan ringkas. Sebelum ini imej yang lebih rock, tebal dan kompleks.

Saya anggap perkongsian saya di situ lebih kepada servis komuniti. Saya suka membaca, dan berkongsi ilmu boleh membuatkan saya tenang dan gembira. Terasa mahakarya (abundance) nya hidup ini insyallah.





Tiada ulasan: