Ahad, 16 Disember 2012

64 - Baiklah, saya sudah memiliki Songfactory, sekarang apa?

Saya mengalami anjakan paradigma sekarang. Saya meneliti kembali prioriti saya. Apa yang benar-benar saya mahukan?

Songfactory adalah perisian muzik yang sangat berguna untuk pencipta lagu yang malas semacam saya. Malas di sini bermaksud malas menyusun lagu. Hanya masukkan beberapa kords, tentukan temponya, dan rakam melodi/suara. Itu saja. Mudah dan ringkas. Satu lagu boleh siap dalam beberapa jam saja, versi previu demo lah.

Jadi ke mana saya selepas ini? Saya sendiri kurang pasti. Ada beberapa kemungkinan yang masih lagi saya fikir kan :

  1. bubarkan Sajakiri Vokal, atau kurangkan kekerapannya dalam masa setahun.
  2. upah penyanyi lain menyanyikan demo tersebut, supaya tetap kedengaran profesional dan sedap walaupun ringkas.
  3. membina Landing Page yang nampak profesional.
  4. mensasarkan ratusan lagu demo dalam Sajakiri Music Library.
  5. teruskan Sajakiri Interview tokoh muzik tempatan, untuk membina rangkaian, kredibiliti dan jenama Sajakiri Music


5 Mengapa


Apa yang saya mahukan?

Saya mahu kontribut karya seni saya dan berkongsi pengetahuan kepada masyarakat di luar sana.

Mengapa?

Kerana penciptaan muzik adalah bakat dan minat saya yang mendalam.

Mengapa?

Supaya saya bisa berkarya sepenuh masa, dan menjana pendapatan sekurang-kurangnya RM20,000 sebulan.

Mengapa?

Supaya saya bergembira kerana dapat berkarya, kontribut dan pada masa yang sama dapat meluangkan lebih masa bersama famili.

Mengapa?

Saya percaya saya seorang yang kreatif dan berkebolehan.

Mengapa?

Kerana saya mahu 'life live to the fullest' dengan memaksimukan potensi saya, insyallah.

Tiada ulasan: