Khamis, 20 Disember 2012

72 - Bagaimana Jika Saya Berjaya?

Ini mungkin soalan pelik. Tapi penting. Saya boleh bersedia jika ia tidak berjaya, maksudnya saya boleh kekalkan displin yang ada.

Yang saya khuatiri jika lambakan klien yang ramai, dan saya gagal mengawalnya. Apa yang harus saya lakukan?

Buat TimeFrame.
2 minggu kepada satu klien. Berikan jadual berkala ini kepada klien juga, agar mereka memahami dan bersedia. Alhamdulillah. Saya juga tidak perlu bersepah, kerana harus buat demo baru dan Sajakiri Interview juga.



Kekerapan Sajakiri Interview


Sebelum ini saya bercadang membuatnya sebulan sekali. Tapi kali ini saya berfikir, perlu ke?

Ini kerana, insyallah saya tiada masalah dari segi promosi (kerana servis harga interaktif ini). Jadi, bagaimana?

Jauh di sudut hati saya, saya masih ingin belajar dari mereka ini. Mungkin boleh jarakkan, jadikan temuramah ini sekali dalam masa 2 bulan, ataupun sekali dalam 8 minggu/4 pos ke.



Perancangan Blog Post


Ini penting, kerana ia seperti 'newsletter' berkala untuk masyarakat. Cadangan saya, kemaskini 2 minggu sekali. Tidak terlalu kerap, tidak terlalu jarang.

Contoh

  • Minggu 2 : Bebas
  • Minggu 4 : Bebas
  • Minggu 6 : Interview
  • Minggu 8 : Bebas
Dan ulang secara loop. Bebas di sini bermaksud pos mengenai samada mengenai projek, ataupun jika tiada mengenai tips.



Rutin Saya (Tetap)

  • Minggu 1 : demo 1
  • Minggu 2 : demo 2/blog post
  • Minggu 3 : demo 3/temuramah
  • Minggu 4 : demo 4/blogpost
  • Minggu 5 : demo 5
  • Minggu 6 : demo 6/blogpost Sajakirinteriview
  • Minggu 7 : demo 7
  • Minggu 8 : demo 8/blogpost

Pada masa yang sama, saya boleh gantikan aktiviti demo saya dengan projek klien, jika terlalu sibuk. Saya masih berniat untuk menghadiahkan RM100 kepada tokoh yang ditemuramah.




Tiada ulasan: