Isnin, 17 Disember 2012

66 - Mengapa Simplify

Syarikat seperti Twitter, Youtube dan Instagram dibeli dengan harga berbilion dolar kerana servis mereka yang sangat ringkas dan fokus. Dari sinilah saya mendapat idea ini.


Perancangan saya


Terimakasih kepada Songfactory, kini saya boleh membuat demo dengan cara mudah dan efektif. Hanya sejam diperlukan untuk menyusun secara asas, dan sejam lagi untuk rakaman melodi vokal. Secara teknikalnya saya boleh siapkan demo dalam masa 2 jam sahaja.

Tapi saya tidak mahu terlalu gopoh. Gol saya adalah SEBUAH demo setiap minggu.

Ini akan memberi saya ruang untuk melakukan Sajakiri Interview (mengambil masa sehari untuk menemuramah) dan melakukan edit (untuk beberapa jam). Secara teknikalnya, saya boleh melakukan temuramah 2 kali sebulan. 

Tapi saya tidak mahu terlalu gopoh. Cukup dengan hanya SATU sebulan.

Masa selebihnya?

Entahlah. Saya belum fikirkan lagi. Mungkin mendengar kaset lama yang menyimpan puluhan lagu ciptaan saya sejak remaja lagi, atau mungkin berusaha mencipta lagu baru. Atau mungkin memasarkan laman saya di sana sini.

2 aktiviti ini, cukupkah?


Perkara yang harus saya lakukan:


  1. Landing Page yang kelihatan profesional dan meyakinkan. Dari sini saya harus mengumpul email sebanyak mungkin.
  2. mengambil storej premium dalam Soundcloud untuk 12 jam, kerana mahu masukkan segala temuramah, demo serta kerja siap di dalamnya. Semua didalamnya. Organised.


Mengapa saya suka idea ini.


Kerana ianya ringkas, dan saya dapat menonjolkan kepada dunia luar yang saya ini komposer, dan suka berkongsi ilmu. Insyallah.



Tiada ulasan: