Selasa, 18 Disember 2012

69 - Apa Kaitannya?

Saya mengharapkan agar Sajakiri Interview akan membantu menaikkan kredibiliti Sajakiri Music, dan seterusnya membantu saya memperolehi projek. Tapi, adakah ia akan membantu?

Tiada siapa boleh tahu.

Nota tepi : saya bercadang untuk menghadiahkan RM100 kepada tokoh muzik yang bakal saya temuramah, sebagai tanda menghargai masa mereka.

Walaubagaimanapun, saya tidak boleh mengharapkan 100% dari cara ini untuk membantu promosi servis saya. Jadi, bagaimana?


Pakej Servis

Saya baru menjumpai WP plugin Price Table ini. Masih bereksperimen untuk meletakkan harga yang sesuai. Pening juga ya. Sehinggakan saya punyai idea untuk meletakkan harga interaktif, iaitu harga berubah mengikut bilangan servis.

Contoh, jika saya meletakkan harga permulaan RM1,000, klien pertama akan mendapat harga RM1,000. Klien kedua RM1,100, klien ketiga RM1,200 dan seterusnya. Cool bukan?


Saya masih lagi memikirkannya.

Untuk lagu ciptaan Sajakiri Music, harga asas adalah RM1,000. Dan untuk lagu bukan ciptaan Sajakiri, adalah RM2,000. Ini untuk menggalakkan klien memilih lagu ciptaan saya.



Relevannya cara ini


Ini kerana saya merasakan yang saya harus mula dari bawah. Selepas projek saya sudah siap, barulah ia akan tersebar. Anggaplah ini kos promosi saya.



Naik saja ke, tidak menurun?


Erm, saya tidak pasti lagi. Kerana ini idea baru. Mungkin pada entri seterusnya.

Terbukti saya seorang yang kreatif dan maverick ya.


Tiada ulasan: