Selasa, 18 Disember 2012

67 - Pengstrukturan Semula

Portfolio
Hanya tonjolkan kerja siap sahaja. Arranged Demo tidak perlu. Sama seperti di Soundcloud, Finalised dan Arranged Demo saja dipablikkan. Selainnya, adalah privacy setting.


Soundcloud
Buat Set :  Finalied, Arranged Demo, Interview sahaja dipablikkan. Rough Demo dan selebihnya diprivatekan. Privacy di sini hanya untuk mereka yang mendaftarkan email saja. Dan segala minus one tidak perlu dimuat-naik lagi. Hanya jika dipinta sahaja.



Blog
Hanya kemaskini sekali dalam masa 2 minggu. Satu untuk SajakirInterview, dan satu lagi bebas, diantara tips dan berita.



Stop Doing List

  • Sajakiri Vokal diberhentikan untuk sementara
  • TIDAK prodius lagu ciptaan orang lain (syorkan kepada produser lain jika perlu)
  • Tidak perlu buat arenjem demo yang komplikated


Idea Untuk Landing Page
  1. Grafik yang menarik
  2. 3 pilihan
  3. Tangkap email
  4. flow yang menarik
  5. mungkin upah copywriter

Apa matlamat saya?

"Mendapat SATU projek setiap bulan".

Itu saja.


Setahun dari sekarang. Bayangkan.

12 temuramah. 80 buah demo. Adakah ini yang saya mahukan? Bagaimana jika saya tidak mencapai matlamat saya?

Untuk kaunter itu, bagaimana jika saya naikkan harga membuat pakej RM3,000, RM5,000 dan RM7,000? Yelah, alang2 takut tiada orang yang nak, baik caj sebegini. Ada berani?

Ini merangsangkan saya supaya lebih berdisplin dan lebih berkeyakinan. Saya masih memerlukan masa untuk memikirkannya.

Ke entri berikutnya.

Tiada ulasan: